Thursday 18 October 2012

Setelah bercuti bersama chickenpox yang tak diundang

Lama sangat tak update blog ni.. Almaklum saja lah kesibukan kerja dan kemalasan yang amat memuncak.. ditambah pulak takde idea-idea ayat yang marvelos nak dicatat..

kali ni nak bercerita tentang chickenpox. saya diserang chickenpox pada 22 September 2012. Amatlah menginsafkan... Apapun tetap bersyukur ke hadrat ilahi.. sedang saya menaip blog ini Allah masih berikan saya kesihatan yang baik setelah pulih dari chickenpox... Masyaallah... ujian sakit yang Allah berikan mengingatkan saya tentang nikmat sihat sebelum diserang chickenpox... sangat-sangat menginsafkan saya kerana saya jarang sangat sakit. oleh itu bile dapat kesihatan seperti sediakala saya rasa bersyukur sangat...

nak cerita kesan degil yang tinggal di badan dan sekitar muka... huaaahuaaa... sedih bile tengok..2 minggu telah berlalu... Minggu pertama naik kerja setelah berMC 2 minggu... semua orang kat ofis tengok semacam jerrr... Almaklumlah kesan degil yang tinggal betul-betul letaknyer kat hidung.. even dah dekat sebulan ia masih kekal disitu dan tak nak pergi dari muka saya yang comel.. hihihihihi...Comel ker???? hihihihihihihihihi...

apapun saya tak pernah berputus asa.. selagi mampu selagi tu lah saya akan cuba hilangkan kesan degil ni... kalau tak hilang jugak... parut tu akan mengingatkan saya saat memula diserang chickenpox.. rasa yang sangat panas.. rasa yang sangat tidak selesa..dan rasa yang sangat menguji kesabaran... dua minggu ni saya hanya try guna VCO produk catalyst.. alhamdulillah.. nampak perubahan.. semua nya adalah dengan izin Allah...

terima kasih pada en husband yang sabar menjaga saya... walaupun kadang-kadang ada termarah sebab dah rasa tak larat makan rebus-rebus.. tapi sikap en husband yang indah tak indah tentang permintaan makanan saya tu... ada kesan baiknya untuk saya....terima kasih sebab temankan saya ke hospital dan temankan saya ketika saya benar-benar tak larat...terima kasih sebab selalu masak kan untuk saya tak kira ketika saya sihat atau ketika saya sakit...

Saya sayang kamu... Walau kamu pernah buat silap pada saya tapi pada kamu ada seribu satu kebaikan. tak akan sebab satu kesilapan saya akan lupa dengan semua kebaikan yang pernah kamu buat pada saya... Mudah-mudahan kita akan terus bersama hingga akhir hayat..

No comments:

Post a Comment